Sunday, June 12, 2011

Permulaan Sabar itu sangatlah pahit

Kembali lagi aku di ruangan blog ini untuk meluahkan apa yg terbuku dihati. Seolah-olah blog ini lah tempat aku mengadu dan blog ini jugalah sbg pengganti diariku. Kalau dulu aku menulis saja ke dlm diari tp sekarang hanya dgn jari aku menaip setiap patah perkataan apa yg ku fikir apa yg ku rasa semuanya akan ku kongsi kan di sini.

Tetiba aku teringat akan ungkapan ini, 'permulaan sabar itu sangatlah pahit'. Sememangnya sgt pahit. Aku sendiri pun entah boleh di kategorikan sbg seorang yg penyabar atau sebaliknya. Tp, aku sedaya upaya berusaha utk menjadi seorg yg penyabar.

Mengungkap atau menasihati org lain utk bersabar memang senang tp bila ianya berlaku ke atas diriku aku seolah-olah hilang pertimbangan. Ya Allah hanya engkau saja yg tahu apa yg ku rasa di saat dan di ketika ini.

Mudahnya sabar pada ungkapan kan... kita selau saja mendengar org mengungkapkan seperti ini;

"Sabar. Pasti ada hikmahnya"
"Sabar. ALLAH uji sikit je. Orang lain lagi teruk"
"Sabar. Nanti selesailah"

Patience. Easy On The Expression!


Baiklah secara kesimpulannya, bila ada musibah kita disarankan utk bersabar kemudian kita redha dgn apa yg telah berlaku. Masalahnya sekarang di saat aku utk menyabarkan diri ini ada saja gangguan syaitan di fikiran ku. Betapa lemahnya iman aku kan Ya Allah. Astaghafirullahalazim, ku memohon keampunan mu Ya Allah lindungi lah aku drpd godaan syaitan yg direjam. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Ya Allah.

No comments:

What's this?!!!

Let's make money!